علی شیرازی متولد دی ماه 1365،
تدریس در مدرسه را از سال 1390 شروع کردم.
آنچه که باید در تدریس مورد توجه قرار گیرد چگونگی یک تعامل موثر بین معلم و شاگرد است این تعامل باید دارای جذابیت و هدف باشد و دانش آموزان بتوانند در آن تعامل نقش فعال ایفا کنند و بتوانند از این تعامل در محیط اجتماعی خود بهره ببرند این تعامل باید قدرت تفکر را در آنها بیدار کند. و دانستنی های آنها را سازمان دهی کند. در این تعامل باید به عوامل مؤثر یادگیری توجه شود دانش آموز باید آمادگی داشته باشد انگیزه و هدف داشته باشد و این انگیزه و هدف در او تقویت گردد. در این تعامل باید محیط یادگیری غنی باشد و روش های تعامل یکنواخت و خسته کننده نباشد. در این تعامل باید به کنش های تدریس توجه شود باید به محرک های یادگیری، اطلاعات و نحوه ی پردازش آن توجه گردد. باید اطلاعات جدید و قدیم مکمل هم باشند و دانش آموز بتواند آنها را کاربردی کند یا به موارد دیگر انتقال دهد. تدریس خوب از طریق ارتباط خوب انجام می گیرد هر چه ارتباط گرم، هدفدارتر و علمی تر باشد نتیجه ی مؤثرتری نیز بر روند تدریس خواهد داشت در روند تدریس باید به برنامه های آموزشی توجه نمود و آنها را بررسی و آزمایش کرد باید تجربیات موفق را در این برنامه ها گنجاند و در تبیین برنامه نباید یک جانبه عمل نمود باید به همه نیازها توجه کرد. آموزش اثربخش نیاز به معلمان اثربخش دارد. دانش و مهارت های حرفه ای معلمان باید افزایش یابد و تعهد و انگیزش آنها در قبال تعلیم و تربیت باید تقویت گردد.